Kikötőlánc A kikötőlánc
tagjai
Suzuki Marine Partnerünk a Suzuki Marine
Tartalom bezárása

Suzuki Marine

We are Suzuki - Minden terep hazai pálya

A Suzuki történetében a vállalat neve a kezdetektől egyet jelent a modern technológiával és a hosszú távú, megbízható minőséggel. Már az alapító Michio Suzuki 1909-es első pedálhajtású szövőgépe, és az annak gyártására alapított Suzuki Textilművek a kor igényeit meghaladó, fejlett technológia jelképe volt és átütő sikert aratott, máig töretlen sikerét és hírnevét a vállalat az autó- és motor-,
valamint a hajómotor-gyártás területén erősítette.

A Suzuki a II. világháború után az akkori új trendekre válaszolva alkotta meg 1952-ben az első kétütemű segédmotorral felszerelt motorkerékpár modelljét, amely megbízhatóságának köszönhetően hamar kiemelkedett a versenytársak közül. A vállalat szakértelmének és kimagasló
technológiai megoldásainak köszönhetően a Suzuki motorkerékpárjai nemcsak világhírű versenyek élmezőnyébe tartoztak, hanem mára egy életstílus jelképei is lettek, így a márka jelenleg is a piac egyik legjelentősebb szereplője.

A motoros sikerek mellett a Suzuki az autógyártás területén is világszintű elismertségre tett szert a gyakran saját fejlesztésű modern technológiáival ellátott, megbízható autói révén. Michio 1937-ben kezdte el az első saját, kisméretű, praktikus autók gyártását, majd a vállalat olyan legendás modellekkel rukkolt elő, mint a Suzulight, a négykerékmeghajtású Jimny, vagy a Vitara, amely később
népszerű terepjáróvá cseperedett és a Grand előnevet kapta. A Suzuki 1990-ben lépett a kelet-közép-európai piacra, és felépítette az esztergomi gyárat, amely mára kiemelkedő fontossággal bír a cég működésében. Az itt gyártott modellek, mint a Swift, az SX4 S-Cross, vagy az új Vitara kimagasló műszaki színvonaluk, a kiemelkedő biztonság és a megbízhatóságuk miatt a legkeresettebbek
közé tartoznak az autós piacon.
A Suzuki tevékenységének egy másik kiemelkedő területe, a hajómotorok gyártása, amelynek fejlesztése és gyártása immár fél évszázadra tekint vissza. Ahogyan a vállalat történetében máig jellemző a motor-vagy az autómodellek tekintetében, úgy a hajómotor modellek fejlesztésének középpontjában is a fejlett műszaki megoldások és innováció, valamint a biztonság áll: annak érdekében, hogy modelljeivel a Suzuki kiemelkedő élményt biztosítson a felhasználók számára, az utakon és a vízen egyaránt.

A Suzuki hajómotorok története

A Suzuki 1965-ben készítette első hajómotorját, a vállalat Marine üzletága 2015-ben ünnepli fennállásának 50. évfordulóját.
A hajómotor gyártás nagy utat tett meg az elmúlt fél évszázad alatt: a ma gyártott Suzuki erőforrások páratlanok a piacon. A vállalat mérnökei maguk is lelkes hajó sok, akik minden idejüket annak szentelik, hogy az üzemanyaghatékony, fejlett technológián alapuló hajómotorokat tökélyre fejlesszék, s a Suzuki hajómotorok tulajdonosai minél több időt tölthessenek kellemesen és biztonságban a vizeken.
A fejlesztéseknek és a piacon egyedülálló innovatív megoldásoknak köszönhetően a Suzuki hajómotorok kiválóan ötvözik a környezettudatosságot, a hatékonyságot és a teljesítményt, stabil helyet biztosítva ezzel márkánknak az ipar élvonalában.
A könnyű, hordozható DF2.5-től a legerősebb DF300APig a Suzuki minden igényre és stílusra megfelelő hajómotort kínál. A Marine üzletág 2014-ben értékesítette hárommilliomodik legyártott hajómotorját. A vállalat immár a nyolcadik innovációs díjat vehette át 2014-ben hajómotorjaiért;
a kimagasló eredmény jelzi, hogy a Suzuki élen jár a világ gyártói között.
A Suzuki Marine Magyarországon is ezt a professzionális szemléletet képviseli márkakereskedőin keresztül, akik készséggel állnak az ügyfelek és a hajózást kedvelő hazai nagyközönség szolgálatára a tavainkon és folyóinkon egyaránt.

A Suzuki hajómotorok története Az első hajómotorunk 1965-ben készült, így a vállalat Marine üzletága 2015-ben ünnepli fennállásának 50. évfordulóját. Azóta nagy utat tettünk meg, a ma
gyártott négyütemű hajómotorjaink páratlanok a piacon.
Mérnökeink maguk is lelkes hajósok, és minden idejüket annak szentelik, hogy üzemanyag-hatékony, fejlett technológián alapuló négyütemű hajómotorjainkat a tökélyre fejlesszék, hogy Ön minél több időt tölthessen kellemesen és biztonságosan a vizeken. A könnyű, hordozható DF2.5-től a legerősebb DF300AP-ig minden igényre és stílusra megvan a megfelelő hajómotorunk.
1965 • Forgalmazni kezdjük az első Suzuki hajómotort, a D55-ös típust.
1966 • A Suzuki megkezdi hajómotorjainak exportját.
1979 • Toyokawában elkészül a hajómotor-összeszerelő üzem, májusban megindul a gyártás.
1980 • A Suzuki elsőként fejleszt ki olaj-befecskendezéses rendszert a hajómotorokhoz, és bemutatjuk a DT85OI, a DT115OI, valamint a DT140OI befecskendezős típusainkat.

1985 • Forgalomba hozzuk a DT150 és DT200 típusokat, az első V6-os Suzuki hajómotorokat.
1987 • A DT200 Exante nyeri el elsőként a leginnovatívabb terméknek járó díjat a National Marine Manufacturer’s Associationtől (NMMA), a rendezvény szponzorától.
1989 • Forgalomba hozzuk a DT90 és DT100 típusú V4-es Suzuki hajómotorjainkat.
1990 • A DT225 a V6-os motorcsaládunk új tagja. A Suzuki az elektromos befecskendezést a DT225-ös típuson alkalmazza először.
1994 • A Suzuki bemutatja a DF9.9 és a DF15 modelleket, a vállalat első négyütemű hajómotorjait.
1997 • Forgalomba hozzuk a DF60 és DF70 típusainkat, az első négyütemű, elektromos benzin-befecskendezéses rendszerű Suzuki hajómotorokat. A DF60 és DF70 elnyeri az International Marine Trades Exhibit and Convention innovációs díját.

1998 • Forgalomba hozzuk a DF40-es és a DF50-es típusainkat, a Suzuki első négyütemű, hengerenkénti 4 szelepes
DOHC hajómotorjait. A DF40 és a DF50 elnyeri az International Marine Trades Exposition and Convention (IMTEC) innovációs díját, amivel a Suzuki az első olyan gyártó, aki egymás után kétszer is elnyeri ezt a díjat.
2000 • Forgalomba hozzuk a DF90 és DF115 modelljeinket, amelyek az osztályuk legkompaktabb hajómotorjai.
2003 • Bemutatjuk a DF200/225/250 (3614 cm3) típusokat, a Suzuki első négyütemű V6-os hajómotorjait. A DF250- esünk nyeri el a 2003-as International Miami Boat Show-n az IMTEC innovációs díját. A DF9.9/15-ös hajómotorjaink gyártását az új thaiföldi Suzuki üzemünkbe telepítetjük.
2006 • A DF300 az első 300LE teljesítményű, négyütemű V6-os hajómotor, egyben az első olyan külmotor, amely elektromos távvezérléssel rendelkezik. A DF300 nyeri el a 2006-os IBEX-kiállításon az NMMA innovációs díját.

2008 • Az újgenerációs négyütemű DF70A/80A/90A típusunk megjelenése. A DF90A típus a 90 lóerős négyütemű csónakmotorok legkönnyebb, legkompaktabb modellje, amely az első Suzuki Lean Burn technológiás hajómotor.
2010 • Az újgenerációs négyütemű DF40A/50A Lean Burn modell megjelenése. A DF40A/50A hajómotorjaink 2011- ben a Miami International Boat Show-n elnyerik az NMMA innovációs díját.
2011 • Az újgenerációs DF300AP megjelenése. A DF300AP a világon az első változtatható forgásirányú hajómotor, amely egyetlen motoron belül lehetővé teszi a normál és az ellentétes forgásirányt. A DF300AP modell 2012-ben elnyeri a Miami International Boat Show NMMA
innovációs díját.
2012 • Az újgenerációs DF15A/20A Lean Burn hajómotorunk megjelenése. Saját kategóriájában a világ első akkumulátor nélküli, üzemanyag-befecskendezéses hajómotorja.
A Suzuki 55 db DF2.5-ös motort ad át a Marine Society & Sea Cadets számára, akik a Brit Királynő trónra lépésének 60. évfordulóján, a Temzén rendezett bemutatón vonultak fel. A Suzuki abban a megtiszteltetésben részesül, hogy a 2012-es londoni olimpiai és paralimpiai játékokon a vitorlásversenyek kizárólagos hajómotor beszállítója.
2013 • A DF50AV/60AV nagy tolóerejű hajómotorjaink megjelenése. A legújabb DF150TG/175TG típusok megjelenése a hajómotorjaink között.
2015 • 50. évfordulónkhoz közeledve cégünk hajtóereje továbbra is a kihívás és az innováció.

* IBEX: 16. International BoatBuilders’ Exhibition and Conference
* NMMA: National Marine Manufacturers’ Association